Nabídka vzdělávacích programů DVPP
Všeobecné informace
Vzdělávací programy budou realizovány kombinovaným studiem, tj. částí samostudia, prezenční částí a praktickým nácvikem. Všechny části si bude účastník moci přizpůsobit
svým časovým možnostem, prezenční část se uskuteční v prostorách jeho vlastní mateřské školy.
Programy jsou určené učitelům a ředitelům mateřských škol, účast v programu je ZDARMA. Jedna osoba se může zúčastnit maximálně dvou různých programů, za MŠ se může zúčastnit maximálně 5 osob.
Kurzy budou probíhat od ledna 2015, harmonogram bude sestaven na základě zájmu cílové skupiny. S konkrétním termínem Vás budeme kontaktovat.
Přihlašovat se můžete do 15. října 2014.
Kapacita je omezena počtem 210 účastníků, v případě velkého zájmu může být přihlašování ukončeno.
Každý účastník kurzu získá:
- možnost přizpůsobit si časové rozložení kurzu
- praktický didaktický kufřík pro další využití ve výuce v hodnotě 10.000,- Kč
- studijní materiály a ukázkové metodické přípravy
- možnost individuálních konzultací s odborníky v průběhu kurzu
Kurzy budou probíhat od ledna 2015.
Přihlašovat se můžete do 15. října 2014.
Pro přihlášení klikněte na následující odkaz:
https://docs.google.com/forms/d/1yCCF3t5mozWG53kM4njPRc4iNYUq_yyF2hdSsR_7t84/viewform?usp=send_form
Programy
1. Technické a přírodní materiály
Účastník tohoto programu získá přehled o základních přírodních a technických materiálech a dokáže ho vhodným a atraktivním způsobem využít v jím realizované výuce/vzdělávání v mateřské škole.
Obsah:
- úvod do pedagogiky polytechnického vzdělávání a výchovy
- přehled základních přírodních a technických materiálů
- vlastnosti materiálů, možnosti jejich využití, výhody, nevýhody, limity, dostupnost
- praktické využití materiálů v polytechnickém vzdělávání / výchově ve vazbě na RVP PV, resp. ŠVP, vhodné vyučovací metody
- didaktika práce s materiály (vč. bezpečnosti práce a ochrany zdraví dětí i pedagogů)
Rozsah:
- samostatná příprava
- praktická výuka
- trénink
- závěrečná evaluace a ověření
- celkem 20-30 hodin, kombinovaná forma
2. Přírodní a fyzikální zákony
Po absolvování tohoto programu bude účastník umět zprostředkovat atraktivní formou přírodní a fyzikální zákonitosti tak, aby je děti chápaly a rozuměly základním projevům a důsledkům těchto zákonitostí.
Obsah:
- úvod do pedagogiky polytechnického vzdělávání a výchovy
- vybrané přírodní a fyzikální pojmy a zákony ve vazbě na RVP PV (hmotnost, skupenství, objem, tvrdost atd.)
- porozumění dětí souvislostem a vazbám, dovednost porovnávat (větší - menší, těžší - lehčí apod.)
- vhodné metody aplikace přírodních a fyzikálních zákonů při řešení problémů ve výuce
- didaktika práce s materiály (vč. bezpečnosti práce a ochrany zdraví dětí i pedagogů)
Rozsah:
- samostatná příprava
- praktická výuka
- trénink
- závěrečná evaluace a ověření
- celkem 20-30 hodin, kombinovaná forma
3. Profese, činnosti a nářadí
Na základě účasti na tomto programu dokáže učitel seznámit děti s vybranými technickými profesemi tak, aby děti pochopily, jaké činnosti profese obnáší a jaké jsou v nich používány nástroje a nářadí. Dále umí dětem vysvětlit přínos profesí a jejich prostřednictvím poskytnout nové poznatky z různých oblastí života a společnosti.
Obsah:
- úvod do pedagogiky polytechnického vzdělávání a výchovy
- profese jako nástroj zprostředkování různých oblastí činnosti člověka a společnosti
- popis vybraných pozic, činností a pracovních nástrojů
- vytváření vazeb mezi profesemi, činnostmi a nástroji
- vhodné vyučovací metody
- didaktika práce s nářadím (vč. bezpečnosti práce a ochrany zdraví dětí i pedagogů)
Rozsah:
- samostatná příprava
- praktická výuka
- trénink
- závěrečná evaluace a ověření
- celkem 20-30 hodin, kombinovaná forma
4. Aktivní řešení technického problému
Cílem tohoto programu je naučit účastníka ovládat základní metody projektové výuky v předškolním vzdělávání a vhodně tuto metodu využívat k rozvoji kompetencí dětí pro řešení problému.
Obsah:
- úvod do pedagogiky polytechnického vzdělávání a výchovy
- projektová výuka jako forma řešení jednoduchého problému, význam vlastní iniciativy dětí při řešení problému
- metodika uvádění problému, role učitele, metody práce s dětmi při řešení problému
- zpětná vazba a její význam
- příklady - projektů - v kontextu RVP PV
Rozsah:
- samostatná příprava
- praktická výuka
- trénink
- závěrečná evaluace a ověření
- celkem 20-30 hodin, kombinovaná forma
5. Polytechnické didaktické pomůcky a jejich využití ve výuce
Tento program má za úkol poskytnout účastníkovi přehled o dostupných didaktických pomůckách na trhu, usnadnit mu volbu vhodných pomůcek a umožnit mu jejich efektivní využití ve vzdělávání dětí předškolního věku.
Obsah:
- úvod do pedagogiky polytechnického vzdělávání a výchovy
- základní přehled didaktických pomůcek v oblasti polytechnického vzdělávání
- správný výběr vhodných pomůcek ve vazbě na cíle vzdělávání
- didaktika práce s vybranými pomůckami
Rozsah:
- samostatná příprava
- praktická výuka
- trénink
- závěrečná evaluace a ověření
- celkem 20-30 hodin, kombinovaná forma
Pro přihlášení klikněte na následující odkaz:
https://docs.google.com/forms/d/1yCCF3t5mozWG53kM4njPRc4iNYUq_yyF2hdSsR_7t84/viewform?usp=send_form